Klachtenprocedure
Royal Werkbedrijf doet haar uiterste best om begeleiding en zorg van goede kwaliteit te bieden aan haar kandidaten. Helaas gaat er soms iets mis of lopen zaken niet zoals verwacht. Het kan voorkomen dat u niet tevreden bent. Dan kan er een klacht ontstaan.
HEEFT U EEN KLACHT? ZEG HET ONS!
Wat kunt u doen als u een klacht heeft?
Stap 1:
Zelf de klacht bespreken
Een klacht kan persoonlijk, telefonisch, schriftelijk of via e-mail worden geuit. Maar het is goed om eerst samen met uw begeleider in een gesprek een oplossing te vinden. Het kan best lastig zijn uw onvrede open op tafel te leggen. Toch heeft het voordelen om direct in gesprek te gaan. Uw begeleider kan reageren en eventueel uitleg geven. Soms is er sprake van een misverstand. In een gesprek wordt dat dan direct opgehelderd.
Stap 2:
Vraag zo nodig hulp
Als u het moeilijk vindt om in gesprek te gaan, kunt u ook iemand vragen u hierbij te helpen. Bijvoorbeeld een ouder, partner, familielid of goede vriend. Soms is het ook zinvol als een leidinggevende of een collega-medewerker bij het gesprek aanwezig is. Heeft u een klacht en wenst u deze te bespreken met de directie van Royal Werkbedrijf dan kunt u dit kenbaar maken door een e-mail te sturen naar info@royalwerkbedrijf.nl t.a.v. de directie. Er wordt dan zo spoedig mogelijk contact met u opgenomen om een afspraak te maken.
Stap 3:
De vertrouwenspersoon
Komt u er samen niet uit? Vindt u dat het probleem niet of onvoldoende is opgelost? Dan kunt u de klacht voorleggen aan de vertrouwenspersoon. De vertrouwenspersoon is onpartijdig en heeft geheimhoudingsplicht. Hij zal met u uw klacht bespreken en zal zoeken naar een oplossing. Soms kan de vertrouwenspersoon voorstellen om samen met u een bemiddelingsgesprek aan te gaan. De vertrouwenspersoon zal bij een dergelijk gesprek aanwezig zijn.
Klacht voorleggen aan de vertrouwenspersoon
Een klacht aan de vertrouwenspersoon moet u schriftelijk indienen. Het adres van de vertrouwenspersoon vindt u onderaan dit schrijven. U schrijft een brief waarin u uw klacht uitlegt. Er moet duidelijk in staan waar de klacht over gaat, wie de betrokkenen zijn en wat er gebeurd is. Ook moet u uw naam en telefoonnummer in de brief vermelden. De vertrouwenspersoon kan u, indien nodig, helpen met het schrijven van de brief. Na ontvangst van uw brief neemt de ambtelijk secretaris telefonisch of schriftelijk contact met u op. U krijgt dan informatie over de verdere gang van zaken.
De vertrouwenspersoon adviseert de directie van Royal Werkbedrijf over de afhandeling van de klacht.
Contact:
Directie Royal Werkbedrijf
Woudweg 17
9257 RM Noardburgum
T 0511 – 47 55 66 | E info@royalwerkbedrijf.nl
Vertrouwenspersoon
Dhr. Miquel Egberts
Harmen Sytstrawei 18
8915 HH Leeuwarden
T 06 -19 18 96 00 | E miquelegberts@yahoo.com